Personlig tilpasning

Inden du går i gang med intervalgang, er det vigtigt at du gennemfører en ”Personlig tilpasning”.

Den personlige tilpasning tager under 10 minutter og foregår ved at du skal gå ved tre hastigheder - lav, moderat og høj. Det skyldes, at InterWalk bruger disse data til at skræddersy intensiteten i intervalgangsprogrammet specielt til dig. 

Vi anbefaler desuden, at du gennemfører en ny ”Personlig tilpasning” hver 6.til 8. uge.

Placering af iPod og iPhone

For at du løbende kan få den mest præcise tilbagemelding på antallet af dine skridt og din træning, SKAL din iPhone/iPod placeres i en bukselomme tæt på hoften.

Når du går intervalgang

Du kan gå intervalgang så længe og så ofte, du vil.

Vi anbefaler dog, at du:

  • Går intervalgang udenfor og ikke på løbebånd
  • Som nybegynder går intervalgang i 10-20 minutter 3 gange ugentligt
  • Som let øvet går intervalgang i 20-30 minutter 3 gange ugentligt
  • Som øvet går intervalgang i mindst 30 minutter 3 gange ugentligt

Herefter anbefaler vi, at du gradvist øger varigheden af dine intervalgangsperioder med 10 minutter, samt gradvis øger hvor ofte du går, indtil du kan gå 60 minutter 5 gange ugentligt.